5II227 Počítačová grafika
Vysoká škola: Žilinská univerzita v Žiline | |||||
Fakulta: Riadenia a informatiky | |||||
Kód predmetu: 5II227 | Názov predmetu: počítačová grafika (PG) | ||||
Druh, rozsah a metóda vzdelávacích činností: 2 – 0 – 2 (prednášky-cvičenia-lab.cv.) hodín za týždeň, prezenčná metóda výučby. |
|||||
Počet kreditov: 5.0 | |||||
Odporúčaný semester/trimester štúdia: 1. semester | |||||
Stupeň štúdia: 2. | |||||
Podmieňujúce predmety: Algebra |
|||||
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Priebežné hodnotenie: Záverečné hodnotenie: Pre prihlásenie sa na skúšku musí študent dosiahnuť 10.0 bodov |
|||||
Výsledky vzdelávania: Zoznámiť študentov s technickými a programovými prostriedkami počítačovej grafiky, základnými metódami pre vstup, spracovanie a výstup grafickej informácie, základnými výpočtovými algoritmami spracovania grafických informácií a optimalizáciou výkonu. |
|||||
Stručná osnova predmetu: Prehľad a história, Svetlo, Farba, Alias, Antialiasing, 2D Transformácie, Krivky, Programovacie techniky pre 2D grafiku, Matematické výpočty používane v PG. |
|||||
Odporúčaná literatúra: Žára, Beneš, Felkel: Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2002 Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition) Mathematics for Computer Graphics (Undergraduate Topics in Computer Science) Numerical Algorithms: Methods for Computer Vision, Machine Learning, and Graphics Fundamentals of Computer Graphics Modern Mathematics and Applications in Computer Graphics and Vision Foundations of 3D Computer Graphics (The MIT Press) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition Geometric Algebra for Computer Science (Revised Edition): An Object-Oriented Approach to Geometry (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) |
|||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský/anglický | |||||
Vyučujúci: P: Ing. Michal Lekýr, PhD. L: Ing. Michal Lekýr, PhD. |
|||||